Opravy automobilových karoserií

Opravy automobilových karoserií

Trendy při výrobě automobilů

  • Za posledních 10 až 15 let začaly nad standardní ocelí a dalšími železnými materiály značně převažovat vysokopevnostní oceli. Značně také vzrostlo používání lehkých materiálů, jako jsou hliník a kompozity.

    U všech moderních vozidel nyní najdete místa s vysoce pevnými materiály vedle materiálů, které jsou navrženy zejména pro absorpci nárazu pro ochranu cestujících ve vozidle.

    Používání vysokopevnostních ocelí rovněž umožňuje ztenčovat panely, a tím snižovat hmotnost automobilu, a přitom zachovat vysoké bezpečnostní standardy pro případ havárie.

Car Materials
  • Další změna nastává ve způsobu výroby karosérií – díky novým materiálům se používá méně bodových svarů, ale stoupá využití lepidel a nýtů, což má také vliv na nové metody oprav, jako je častější používání pájení natvrdo a kombinovaného používání lepidel a nýtů.

    Výsledkem toho jsou změny v postupech oprav automobilů:

    Vysokopevnostní oceli jsou citlivější na tepelnou zátěž a tenčí panely vyžadují přesnější broušení a leštění, aby nedošlo ke ztrátě celistvosti konstrukce.


  • Broušení a hrubé leštění v karosárně

    Procesy broušení a leštění v karosárnách lze rozdělit do několika oblastí:

      1. Odstraňování laku před svařováním nebo lepením pro obnažení materiálu až na holý kov za účelem opravy.
      2. Práce s kovem pro odstranění svařovacích linek či bodů.
      3. Řezání kovu

    Pro všechny tyto činnosti nabízí společnost 3M řešení, která pomáhají zvyšovat vaši produktivitu a umožňují hladké předání do lakovny pro konečné práce přelakování.

  • Výměna a instalace čelního skla

    K dispozici je řada jednosložkových polyuretanových lepidel určených pro čelní skla, okénka a zadní skla. Lepidla jsou dodávána v různých velikostech sáčků a kartuší a snadno se aplikují pomocí 3M™ Aplikátorů. V nabídce jsou lepidla tří verzí s různou dobou tvrdnutí o délce jedna, tři nebo osm hodin.

  • Procesy těsnění svarů v karosárně

    3M nabízí řadu řešení pro těsnění svarů pro vaše požadavky při přelakování – to v kombinaci s řadou aplikátorů zajišťuje, že různé povrchové úpravy odpovídají vzhledu OEM povrchů. Ať již jde o běžné svary, procesy nanášení na nezaschlou vrstvu či stříkané těsnicí materiály na svary, sortiment 3M vám nabízí široký výběr.

  • Lepení panelů a konstrukcí

    Kdykoliv není při výměně nekonstrukčního dílu možný nebo žádoucí kompletní proces svařování, můžete snadno použít proces 3M Opravy panelů lepením.

    Kdykoliv potřebujete pro spojení použít skutečně konstrukční lepidlo, volte 3M Nárazuvzdorné konstrukční lepidlo. Několik výrobců OEM jej doporučuje pro absorpci sil vznikajících při srážce; toto lepidlo lze rovněž používat u konstrukčních součástí.

  • Aplikace ochranných vrstev při opravě

    3M™ Accuspray™ Tlaková stříkací pistole HGP a PPS™ Tlakové kalíšky jsou určeny pro povlaky s vysokou viskozitou, jako jsou ochranný nátěr podvozku, tlustovrstvé základní nátěry a nátěry proti odlétajícím kaménkům.

    Díky možnosti regulovat tloušťku a konečnou povrchovou úpravu umožňuje systém dosahovat minimálního plýtvání produktu i času, takže je práce účinná i efektivní – a navíc je veškeré čištění omezeno na minimum. Rozprašovací pistole/trysky Accuspray™ umožňují nanášet vrstvy s různou texturou, takže můžete snadno vytvořit několik různých OEM textur, které budou odpovídat vašim potřebám.

  • Ochrana proti korozi voskem

    V dnešním světě neustále se vyvíjejících podkladových materiálů v konstrukci vozidel používají organizace i výrobci OEM k prevenci koroze vosk do dutin.

    3M™ Vosky do dutin jantarové barvy či bezbarvé představují jednoduchou a účinnou cestu, jak zajistit ochranu jedné z nejdůležitějších součástí oprav vozidel před korozí.