Brusiva od společnosti 3M poskytují dokonalý základ pro nejlepší výsledky lakování. Portfolio zahrnuje brusné kotouče a pásy, ruční brusiva a brusiva pro mokré broušení. Správná brusiva hrají klíčovou roli pro dosažení dokonalého výsledku při přelakování vozidla. Ať již při procesu příprav, suchého podkladového broušení či jemného broušení: Naše kvalitní brusiva a další sortiment příslušenství jsou navrženy tak, aby vám bezpečně a efektivně pomohly provést postup, zejména...
Při přípravě na aplikaci tmelu vyčistěte opravované místo a odstraňte veškeré uvolněné částice laku či rzi. Zbruste až na holý, čistý kov pomocí Cubitron™ II 150+ na dvojčinné brusce – pro dosažení požadovaného povrchu aplikujte výplňový tmel.
Naneste 3M Suchý kontrolní pudr pro zvýraznění všech škrábanců 150+, poté připravte zbroušení defektu nátěru okolo holého kovu pomocí Cubitron™ II 220+, abyste zcela zabránili proniknutí rozpouštědel z tmelu do hran, které by vedlo k následnému vyboulení.
Aplikujte 3M Výplňový tmel vhodným způsobem – buď pomocí inovativního 3M Dynamického míchacího systému, nebo standardním procesem aplikace tmelu.
Po vytvrdnutí tmelu aplikujte 3M Suchý kontrolní pudr, aby se ukázala struktura tmelu a bylo možné kontrolované rychlé broušení. Suchý kontrolní pudr rovněž pomáhá snižovat váznutí a prodlužuje životnost brusiva.
Používejte 3M Cubitron™ II 150+ v nástroji nebo s vhodným ručním brusným blokem a odsáváním prachu pro rychlé tvarování tmelu.
Znovu naneste 3M Suchý kontrolní pudr, abyste zvýraznili všechny hlubší škrábance a nedokonalosti povrchu pro jejich odstranění pomocí jemnějších brusiv.
Pro přípravu povrchu pro aplikaci základního nátěru odstraňte veškeré škrábance 150+ pomocí třídy 220+. Pro dosažení optimálních plochých výsledků použijte brusiva s ručním blokem.
Po ručním zbroušení použijte dvojčinný nástroj (Festool LEX 150 / 5 nebo Festool ETS / EC 150 / 15) a Cubitron™ II 220+, a poté P400 / P500 ke zbroušení defektů nátěrem a ke zlepšení adheze základního nátěru.
Než si připravíte prostor prolnutí, zakryjte veškeré okolní hrany pomocí maskovací pásky.
9a : Použijte 3M™ Flexibilní brusné archy P1000 až P1200 k přípravě hran a návrhu linek míst, kterou je třeba spojit se základním nátěrem.
9b : Chcete-li si připravit celé místo napojení, použijte 3M Brusný nástroj P1000 (např. 260L+, flexibilní kotouč nebo Trizact™) s podložným talířem u dvojčinného nástroje.
9c : Pomocí šedého kotouče Scotch-Brite™ na dvojčinném nástroji s odsáváním prachu očistěte povrch při přípravě na čistou aplikaci základního nátěru, setřete povrch do čista pomocí 3M Panelových ubrousků a vhodného odmašťovače a poté dle potřeby zamaskujte oblast základního nátěru.
Naneste a nechte vytvrdnout požadovaný základní nátěr dle pokynů výrobce laku.
Pro zlepšení adheze základního laku je doporučeno ošetřit okolní hrany pomocí prostředku P400/P500.
Naneste a nechte požadovaný základní nátěr vytvrdnout dle pokynů výrobce laku.
Naneste suchý kontrolní pudr na místo základního nátěru, abyste umožnili řízení postupu práce.
První krok broušení základního nátěru se provádí pomocí P320 / P400 3M Brusných archů na ručním bloku ve střední oblasti opravy nad tmelem, pro srovnání povrchu.
Opětovně naneste suchý kontrolní pudr na zbroušenou oblast, aby se zvýraznily škrábance, které je třeba odstranit.
Abyste předešli propálení při následném dvojčinném broušení, všechny hrany a linie návrhu v místě opravy je nutné nejprve zbrousit ručně pomocí Hookit™ Flexibilních brusných archů P1000.
Tip: Je velmi důležité nebrousit skrz základní nátěr a znovu neodkrýt holý kov. Pokud se tak stane, je nutné toto místo pokrýt požadovanou tloušťkou (viz doporučení výrobce laku!). Špatně ošetřené místo bude vidět jako tmavěji zbarvený základní nátěr a nakonec povede ke kontaktní korozi.
Zbruste povrch pomocí nástrojů Festool LEX3 150 / 3 nebo Festool EETS / EC 150 / 3 vybavených měkkou opěrnou podložkou. Použitá třída brusiva pro odstranění struktury dříve použitého základního nátěru a zanechání dokonalého povrchu pro základní nátěr je nyní P400/P500.
Pomocí šedého kotouče Scotch-Brite™ na dvojčinném nástroji Festool s odsáváním prachu očistěte povrch při přípravě na čistou aplikaci základního nátěru. Setřete povrch do čista pomocí 3M Panelové utěrky a vhodného odmašťovadla na vodní bázi.
Jako poslední krok před aplikací základní vrstvy, když je již automobil připraven v lakovací kabině, setřete povrch do čista pomocí 3M™ Stíracího hadru Aqua.
Zkontrolujte náhradní díl – očistěte a odmastěte podle doporučení výrobce laku.
Pracujte zevnitř směrem ven a použijte šedý Scotch Brite (z role nebo ruční podložky) k přípravě vnitřního místa dílu a okolo rohů, hran a okrajů.
Nyní zbruste povrch pomocí dvojčinného nástroje se 3mm zdvihem vybaveným měkkým podložným talířem a mezivrstvou pro dodatečné tlumení. Ideálním brusivem pro tento proces je speciální kotouč pro elektrostatické nátěry 3M™ Hookit™ Brusný kotouč 337U, třída P320.
Pomocí šedého kotouče Scotch-Brite™ na dvojčinném nástroji s odsáváním prachu očistěte povrch při přípravě na čistou aplikaci základního nátěru.
Proveďte konečné vyčištění podle doporučení výrobce laku a aplikujte základní nátěr.