• Krok 2 – Zbroušení

    Krok 2 – Zbroušení

    Nyní zbruste povrch pomocí dvojčinného nástroje se 3mm zdvihem vybaveným měkkým podložným talířem a mezivrstvou pro dodatečné tlumení. Ideálním brusivem pro tento proces je speciální kotouč pro elektrostatické nátěry 3M™ Hookit™ Brusný kotouč 337U, třída P320.

  • Step 5 b - Blending area preparation - whole area

    Step 5 b - Blending area preparation - whole area

    To prepare the whole blending area, use 3M P1000 abrasive (e.g.. 260L, Flexible Disc or Trizact™) with an interface pad on a DA machine.

Efektivní broušení pro opravu po havárii

  • Brusiva od společnosti 3M poskytují dokonalý základ pro nejlepší výsledky lakování. Portfolio zahrnuje brusné kotouče a pásy, ruční brusiva a brusiva pro mokré broušení. Správná brusiva hrají klíčovou roli pro dosažení dokonalého výsledku při přelakování vozidla. Ať již při procesu příprav, suchého podkladového broušení či jemného broušení: Naše kvalitní brusiva a další sortiment příslušenství jsou navrženy tak, aby vám bezpečně a efektivně pomohly provést postup, zejména...

      

     

Podrobný postup broušení při opravě vozidla


Zbroušení výplňového tmelu – příprava na aplikaci základního nátěru

  • Krok 1 – Očištění místa

    Při přípravě na aplikaci tmelu vyčistěte opravované místo a odstraňte veškeré uvolněné částice laku či rzi. Zbruste až na holý, čistý kov pomocí Cubitron™ II 150+ na dvojčinné brusce – pro dosažení požadovaného povrchu aplikujte výplňový tmel.

  • Krok 2 – Nanesení suchého kontrolního pudru a příprava zbroušení defektu nátěru

    Krok 2 – Nanesení suchého kontrolního pudru a příprava zbroušení defektu nátěru

    Naneste 3M Suchý kontrolní pudr pro zvýraznění všech škrábanců 150+, poté připravte zbroušení defektu nátěru okolo holého kovu pomocí Cubitron™ II 220+, abyste zcela zabránili proniknutí rozpouštědel z tmelu do hran, které by vedlo k následnému vyboulení.

  • Krok 4 – Aplikace suchého kontrolního pudru na vytvrzený tmel

    Po vytvrdnutí tmelu aplikujte 3M Suchý kontrolní pudr, aby se ukázala struktura tmelu a bylo možné kontrolované rychlé broušení. Suchý kontrolní pudr rovněž pomáhá snižovat váznutí a prodlužuje životnost brusiva.

  • Krok 5 – Zbroušení tmelu

    Používejte 3M Cubitron™ II 150+ v nástroji nebo s vhodným ručním brusným blokem a odsáváním prachu pro rychlé tvarování tmelu.

  • Krok 6 – Opětovné nanesení suchého kontrolního pudru pro zvýraznění jemných škrábanců

    Znovu naneste 3M Suchý kontrolní pudr, abyste zvýraznili všechny hlubší škrábance a nedokonalosti povrchu pro jejich odstranění pomocí jemnějších brusiv.

  • Krok 7 – Odstranění případných škrábanců

    Krok 7 – Odstranění případných škrábanců

    Pro přípravu povrchu pro aplikaci základního nátěru odstraňte veškeré škrábance 150+ pomocí třídy 220+. Pro dosažení optimálních plochých výsledků použijte brusiva s ručním blokem.

  • Krok 8 – Konečné zbroušení před aplikací základního nátěru

    Krok 8 – Konečné zbroušení před aplikací základního nátěru

    Po ručním zbroušení použijte dvojčinný nástroj (Festool LEX 150 / 5 nebo Festool ETS / EC 150 / 15) a Cubitron™ II 220+, a poté P400 / P500 ke zbroušení defektů nátěrem a ke zlepšení adheze základního nátěru.

  • Krok 9 – Prostor prolnutí

    Než si připravíte prostor prolnutí, zakryjte veškeré okolní hrany pomocí maskovací pásky.

  • 9a : Použijte 3M™ Flexibilní brusné archy P1000 až P1200 k přípravě hran a návrhu linek míst, kterou je třeba spojit se základním nátěrem.

  • 9b : Chcete-li si připravit celé místo napojení, použijte 3M Brusný nástroj P1000 (např. 260L+, flexibilní kotouč nebo Trizact™) s podložným talířem u dvojčinného nástroje.

  • 9c : Pomocí šedého kotouče Scotch-Brite™ na dvojčinném nástroji s odsáváním prachu očistěte povrch při přípravě na čistou aplikaci základního nátěru, setřete povrch do čista pomocí 3M Panelových ubrousků a vhodného odmašťovače a poté dle potřeby zamaskujte oblast základního nátěru.

    Naneste a nechte vytvrdnout požadovaný základní nátěr dle pokynů výrobce laku.

Jemné broušení před lakováním – Příprava povrchu pro základní nátěr, příprava pro aplikaci základního nátěru

  • Krok 1 – Nanesení suchého kontrolního pudru

    Krok 1 – Nanesení suchého kontrolního pudru

    Naneste suchý kontrolní pudr na místo základního nátěru, abyste umožnili řízení postupu práce.

  • Krok 2 a – Srovnání povrchu

    Krok 2 a – Srovnání povrchu

    První krok broušení základního nátěru se provádí pomocí P320 / P400 3M Brusných archů na ručním bloku ve střední oblasti opravy nad tmelem, pro srovnání povrchu.

  • Krok 2 b – Opětovné nanesení suchého kontrolního pudru

    Krok 2 b – Opětovné nanesení suchého kontrolního pudru

    Opětovně naneste suchý kontrolní pudr na zbroušenou oblast, aby se zvýraznily škrábance, které je třeba odstranit.

  • Krok 3 – Ruční zbroušení linií návrhu

    Krok 3 – Ruční zbroušení linií návrhu

    Abyste předešli propálení při následném dvojčinném broušení, všechny hrany a linie návrhu v místě opravy je nutné nejprve zbrousit ručně pomocí Hookit™ Flexibilních brusných archů P1000.

    Tip: Je velmi důležité nebrousit skrz základní nátěr a znovu neodkrýt holý kov. Pokud se tak stane, je nutné toto místo pokrýt požadovanou tloušťkou (viz doporučení výrobce laku!). Špatně ošetřené místo bude vidět jako tmavěji zbarvený základní nátěr a nakonec povede ke kontaktní korozi.

  • Krok 4 – Odstranění struktury základního nátěru

    Krok 4 – Odstranění struktury základního nátěru

    Zbruste povrch pomocí nástrojů Festool LEX3 150 / 3 nebo Festool EETS / EC 150 / 3 vybavených měkkou opěrnou podložkou. Použitá třída brusiva pro odstranění struktury dříve použitého základního nátěru a zanechání dokonalého povrchu pro základní nátěr je nyní P400/P500.

  • Krok 5 a – Příprava prostoru prolnutí – hrany

    Krok 5

    Pomocí šedého kotouče Scotch-Brite™ na dvojčinném nástroji Festool s odsáváním prachu očistěte povrch při přípravě na čistou aplikaci základního nátěru. Setřete povrch do čista pomocí 3M Panelové utěrky a vhodného odmašťovadla na vodní bázi.

  • Krok 6 – Konečné čištění

    Krok 6 – Konečné čištění

    Jako poslední krok před aplikací základní vrstvy, když je již automobil připraven v lakovací kabině, setřete povrch do čista pomocí 3M™ Stíracího hadru Aqua.

Zbroušení pro elektrostatický nátěr pro přípravu nového dílu

  • Krok 1 – Příprava místa

    Krok 1 – Příprava místa

    Zkontrolujte náhradní díl – očistěte a odmastěte podle doporučení výrobce laku.

    Pracujte zevnitř směrem ven a použijte šedý Scotch Brite (z role nebo ruční podložky) k přípravě vnitřního místa dílu a okolo rohů, hran a okrajů.

  • Krok 2 – Zbroušení

    Krok 2 – Zbroušení

    Nyní zbruste povrch pomocí dvojčinného nástroje se 3mm zdvihem vybaveným měkkým podložným talířem a mezivrstvou pro dodatečné tlumení. Ideálním brusivem pro tento proces je speciální kotouč pro elektrostatické nátěry 3M™ Hookit™ Brusný kotouč 337U, třída P320.

  • Krok 3 – Odstranění prachu

    Krok 3 – Odstranění prachu

    Pomocí šedého kotouče Scotch-Brite™ na dvojčinném nástroji s odsáváním prachu očistěte povrch při přípravě na čistou aplikaci základního nátěru.

    Proveďte konečné vyčištění podle doporučení výrobce laku a aplikujte základní nátěr.